Yasa kapsamında, Sosyal Güvenlik Kurumu'na (SGK) borcu olan emeklilerin maaşından yüzde 25’e kadar otomatik kesinti yapılacak, sigorta prim oranları artırılacak, prime esas kazanç üst sınırı 9 kata çıkacak. Düzenlemeler 1 Ocak 2026’da yürürlüğe girecek.

YÜZDE 25 KESİNTİ

SGK’ya borcu bulunan emeklilerin maaşlarından, yüzde 25’i geçmemek üzere otomatik kesinti yapılacak.

12 yaşındaki çocuk evlenmeyi kabul etmediği için hapse atıldı
12 yaşındaki çocuk evlenmeyi kabul etmediği için hapse atıldı
İçeriği Görüntüle

Prim, genel sağlık sigortası borçları ve idari para cezaları maaşlardan tahsil edilecek. Uygulamaya ilişkin usul ve esaslar SGK tarafından belirlenecek ve 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek.